قوانین و مقررات
کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده مناسب از خدمات فروشگاه اینترنتی به دقت ملاحظه فرمایید.
شرایط و مقررات
اغلب همه سایت های فروشگاهی از یک سری قوانین و مقررات مشخص شده بهره می برند. یک چهارچوب عملیاتی که بتوان فرآیند های سفارش گیری، پردازش انبار، ارسال، تحویل و خدمات پس از فروش را در قالب آن اجرا نمود. آکوتل از این قاعده نیز مستثنی نیست. این یعنی ما در مواقع لزوم به شرایط و مقررات تعیین شده جهت رضایت و آسودگی خیال مشتریان محترم مراجعه کرده تا بتوانیم سوالات و درخواست های کاربران را به بهترین شکل پاسخگو باشیم. ممکن است در سایت ما با اصطلاحات و آیتم های گوناگونی مواجه شوید که در اینجا سعی شده یک به یک علائم و اصطلاحات توضیح و تشریح داده شود.
1-آکبند بودن محصولات
تمامی اقلام و محصولات درج شده در آکوتل نو و آکبند می باشند. اگر محصولی به صورت استوک، جعبه باز و یا دست دوم به فروش برسد، قطعا جهت اطلاع کاربران در قسمت توضیحات محصول، وضعیت کالای مورد نظر با رنگ و یا فونت جداگانه اطلاع رسانی خواهد شد. بنابراین تمامی محصولات ریمووین شاپ آکبند بوده و در غیر این صورت در ابتدای توضیحات محصول به مورد خاص اشاره خواهد شد.
2- گارانتی محصول
گارانتی تمامی کالا ها و محصولات درج شده در صفحه محصول با ذکر نام گارانتی و مدت زمان آن ذکر شده است. همچنین در صورت استوک، جعبه باز (Open Box) و دست دوم بودن محصول، ضمانت و مهلت زمانی تست فیزیکی و فنی آن در صفحه محصول مورد نظر درج و اطلاع رسانی شده است و هزینه ی ارسال کالای دارای گارانتی به عهده ی خود مشتری می باشد.
بعضی از محصولات آکوتل دارای گارانتی خود شرکت سازنده می باشد در این صورت مشتری باید با شرکت سازنده تماس حاصل فرماید.
3- تحویل فوری (اکسپرس)
به تحویل کالای خریداری شده طی 6 ساعت کاری، تحویل اکسپرس یا تحویل فوری می گویند. در صورتی که کالای مورد نظر با لیبل و یا نوشته ((تحویل فوری)) همراه باشد، مشتری مورد نظر کالای خریداری شده را طی 6 ساعت کاری تحویل خواهد گرفت. البته باید گفت که این امکان فعلا در شهر تهران امکان پذیر بوده و معمولا مشتریان محترمی که این گونه کالا ها را از شهر و یا شهرستانی به غیر از تهران خریداری میکنند، سفارش خود را پس از 48 ساعت کاری دریافت خواهند نمود.
4- روش های پرداخت
جهت راحتی هر چه بیشتر مشتریان محترم، روش های پرداخت مختلفی در آکوتل مد نظر گرفته شده است. این روش های پرداخت شامل موارد زیر می شوند.
- درگاه پرداخت اینترنتی : در این روش کاربر پس از تکمیل سفارش خود در مرحله نهایی میتواند وارد درگاه بانکی شده و با اطمینان خاطر پرداخت خود را به صورت آنلاین و با استفاده از شماره کارت، تاریخ انقضا ، CVV2 و رمز دوم یکبار مصرف انجام دهد. در این روش پرداخت تمامی وجه از سوی کاربر انجام شده و هنگام تحویل کالا، دیگر نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود. شایان ذکر است که تنها هزینه ارسال در صورت پس کرایه بودن مرسوله، موقع تحویل از مشتری محترم دریافت خواهد شد. (پرداخت توسط درگاه مستقیم بانکی برای تمامی شهر ها و شهرستان های ایران مقدور می باشد.
5- کد تخفیف
شما میتوانید در صورت داشتن کد تخفیف، قبل از نهایی کردن سفارش و ورود به صفحه پرداخت ،با وارد کردن آن در قسمت مربوطه از تخفیف در نظر گرفته شده بر روی کد تخفیف برخوردار شوید. این تخفیف میتواند بسته به نوع آن به صورت ریالی و یا درصدی بر روی سبد خریدتان اعمال گردد.
6- روش های ارسال
- ارسال توسط تیپاکس : تیپاکس یکی از شرکت های سرشناس حمل و نقل در کشور است. این شرکت به تمامی نقاط کشور خدمات رسانی کرده و معمولا طی 24 الی 48 ساعت کاری تمامی مرسوله ها را از مبدا به مقصد منتقل می کند. سرویس اصلی این شرکت از نوع درب مبدا به درب مقصد (Door to Door) می باشد. این یعنی تیپاکس مرسوله ها را از درب منزل، شرکت، انبار و یا کارخانه تحویل گرفته و به درب مقصد مورد نظر تحویل می دهد. شایان ذکر است که ممکن است این سرویس برای بعضی از نقاط کشور مانند بعضی روستا ها که با دسترسی ضعیف مواجه هستند، در دسترس نباشد. بدین معنا که نقاطی که تحت پوشش سرویس Door to Door تیپاکس نیستند، میتوانند سفارشات خود را با هماهنگی قبلی از طریق مراجعه به مرکز تیپاکس و یا ترمینال مسافربری شهرستان محل اقامت خود تحویل بگیرند. و هزینه ی ارسال به صورت پس کرایه می باشد
- ارسال توسط پست : در این روش، سفارش مشتری توسط پست پیشتاز ارسال می گردد. زمان تحویل مرسوله توسط پست پیشتاز 2 الی 4 روز کاری است. این امکان معمولا برای کاربرانی در نظر گرفته شده که در مقصد مورد نظرشان، شعب تیپاکس و چاپار در دسترس نبوده و یا تعجیل زیادی برای دریافت مرسوله خود ندارند. همچنین یکی دیگر از مزایای انتخاب این روش مقرون به صرفه بودن آن است. جهت ارسال های پستی مبلغ پیک به صورت پیش کرایه و ثابت، به مقدار 35 هزار تومان به جمع فاکتور مشتری محترم اضافه خواهد شد. (این هزینه شامل هزینه رساندن بسته به اداره پست، هزینه بسته بندی، بیمه و تعرفه مصوب اداره پست کشور می گردد. و شامل بعضی از کالا ها می باشد.
7- پس کرایه و پیش کرایه
منظور از اصطلاح پس کرایه آن است که پرداخت هزینه ارسال توسط مشتری و در هنگام تحویل گرفتن مرسوله صورت می پذیرد. در طرف مقابل منظور از پیش کرایه، تسویه مبلغ هزینه ارسال در مبدا می باشد.
8- پیگیری سفارش
- پیگیری وضعیت سفارش در پنل کاربری: کاربر می تواند با ورود به حساب کاربری خود، وضعیت سفارش خود را در مشاهده کرده و کد پیگیری ارسال را دریافت نماید. در صورت گذشت مدت زمان 24 ساعت کاری و عدم مشاهده کد پیگیری ارسال در پنل کاربری، کاربر محترم می تواند از طریق پنل چت آنلاین و یا تماس تلفنی دلیل ارسال نشدن مرسوله را از کارشناسان جویا شود.
- پیگیری وضعیت مرسوله پس از ارسال : کاربر محترم می تواند با اعلام کد پیگیری مرسوله خود به شرکت حمل و نقل انتخابی، وضعیت مرسوله و زمان رسیدن آن به مقصد را جویا شوند. جهت راحتی کاربر و انجام هر چه سریع تر این امر، آدرس سایت اینترنتی و شماره تماس شرکت های حمل در این قسمت ذکر شده است.
- شرکت تیپاکس : سایت شرکت تیپاکس شماره تماس : 8457-021
- شرکت چاپار : سایت شرکت کالارسانان چاپار شماره تماس : 64085-021
- اداره پست : سایت شرکت پست شماره تماس : 193
9- ساعات کاری آکوتل
- تمامی روز های هفته از ساعت 10 صبح الی 19 شب (بجز ایام تعطیل)